Specjaliści od reklamy wymyślają co i rusz kolejne formy przekazu, które zaskakują, wzbudzają zainteresowanie, są odbierane przychylnie przez potencjalnych odbiorców. Pamiętajmy, że konsumenci są dzisiaj bardzo świadomi, nie działa już na nich reklama w mass mediach, a niektóre formy są wręcz odrzucane. Dzisiaj ogromną popularnością cieszy się reklama zewnętrzna – jest tania, a do tego skuteczna. W niniejszym artykule opiszemy reklamę samochodową, która może stanowić doskonałe uzupełnienie standardowej kampanii.
Reklama na samochodzie wciąż zaskakuje
Samochód oklejony reklamą zwraca uwagę wszystkich uczestników ruchu drogowego, ale przez niektórych może nie być akceptowany i uznawany za czynnik rozpraszający. Fachowcy od działań marketingowych muszą więc wymyślać coraz to nowsze formy komunikacji, ale mieć na uwadze również przychylność targetu. Stosowane są więc tzw. koguty reklamowe na dachach, ale powszechnie wykorzystuje się również ramki do tablic rejestracyjnych.
Ramki na tablice rejestracyjne nie mają dużej powierzchni reklamowej, ale wystarczającą, by zamieścić najważniejsze informacje. Z powodzeniem umieszcza się tam dane teleadresowe firmy, logotyp czy główne hasło reklamowe. To wystarczy, by potencjalny odbiorca je zapamiętał. Ta powierzchnia jest o tyle skuteczna, że przecież każdy kierowca musi z uwagą patrzeć na tył auta, który jedzie z przodu.
Z tego rodzaju reklamy zewnętrznej na samochodzie mogą korzystać przedsiębiorstwa z każdej branży. Najczęściej jest to jednak sektor motoryzacyjny oraz deweloperski. Taka reklama świetnie sprawdza się w przypadku rozbudowanej floty aut, wtedy jej zasięgi są znacznie większe. Przeważnie korzystają z niej firmy, które posiadają auta służbowe, dzięki czemu tania reklama zwiększa możliwości dotarcia do potencjalnych klientów.
Pamiętajmy, że reklama na samochodzie sprawdza się jako uzupełnienie głównej strategii reklamowej. Nigdy nie będzie w pełni skuteczna jako jedyne narzędzie kontaktu z potencjalnym odbiorcą. Z całą pewnością warto z niej jednak korzystać, bo jest tania, a wydatek jest jednorazowy. Co więcej, taka forma przekazu uznawana jest przez samych odbiorców za pozytywną, nie rozpraszającą, co wiąże się z licznymi zaletami.