Największym zmartwieniem przedsiębiorców prowadzących sklep internetowy jest generowanie ruchu na swojej stronie i pozyskiwanie nowych klientów. Pojęcia takie jak SEO, SEM, długi ogon to zwroty, które powinien poznać każdy, kto chce wykorzystać pozycjonowanie jako sposób na zwiększenie sprzedaży. Bardzo ważne jest nadążanie za stale zmieniającymi się trendami na rynku internetowym, tak by pozycjonowanie było jak najbardziej skuteczne.
Dobre pozycjonowanie SEO
Polega na zapewnieniu stronie sklepu optymalnego kodu html, zgodnego z najnowszymi standardami tworzenia poprawnych stron oraz narzędzi integracyjnych zapewniających, że wyszukiwarki internetowe nie będą miały problemu z odczytywaniem działalności tych stron. Zastosowanie najnowszych technologii ma wpływ także na prędkość ładowania się strony sklepu w przeglądarce internetowej i na urządzeniach mobilnych.
Wszystkie te czynniki mają duży wpływ na pozycjonowanie strony.
Płatne pozycjonowanie – SEM
Jego celem jest osiągnięcie jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania, co bezpośrednio przekłada się na zwiększenie ruchu na stronie internetowej. Osiągnięcie wysokiej pozycji w wyszukiwanych frazach często jest dla firmy wyznacznikiem sukcesu w swojej branży. Warto pamiętać, że pozycjonowanie to proces, który musi potrwać. Nie da się osiągnąć świetnych efektów w krótkim czasie, jednak z pewnością warto na nie poczekać. tylko skutecznie pozycjonowane sklepy odniosą sukces i ugruntują swoją pozycję w branży.
Długie ogony – czym są?
Są to wyszukiwania, które polegają na wpisaniu w wyszukiwarkę przez potencjalnych klientów bardzo zawężonych i konkretnych fraz, np. samych nazw produktu. Przyjazny kod html, poprawna optymalizacja oraz umocnienie strony głównej i domeny mają wysoki wpływ na pozycję na liście wyszukiwania fraz tak konkretnych, jak właśnie „długie ogony”.
Pozycjonowanie nie jest wymysłem marketingowców. Wręcz przeciwnie, jest to zabieg, który daje naprawdę wymierne korzyści. Zwiększenie ruchu na stronie internetowej przekłada się bezpośrednio na osiąganie wyższych zysków.