Zarabianie na Spotify

Internet to nieograniczona przestrzeń i doskonałe miejsce do zaprezentowania własnej twórczości. Promowanie muzyki w sieci stało się obecnie prostsze, a to za sprawą dużego wyboru platform streamingowych, gdzie w łatwy sposób można umieścić autorskie utwory. Odbiorcy mogą je natomiast słuchać w najlepszej jakości na dowolnym urządzeniu, a nawet będąc offline.

Platformy streamingowe – szansa na zyskanie nowych odbiorców

Tak jak popularne stało się oglądanie filmów za pomocą serwisów dostępnych w Internecie, tak też platformy streamingowe stały się idealnym miejscem na promowanie muzyki bez ponoszenia olbrzymich kosztów, które są związane z wydawaniem muzyki w sposób tradycyjny. Poza tym dla odbiorców to także spora oszczędność miejsca (nagromadzone przez lata płyty trzeba przecież gdzieś umieścić, a w małym mieszkaniu każdy kawałek dodatkowej przestrzeni ma kolosalne znaczenie). Serwisy takie jak Spotify, YouTube Music, Tidal czy Apple Music to możliwość zgromadzenia dowolnej ilości utworów bez a znalezienie się na danej playliście to szansa dla wykonawcy, że usłyszą o nim kolejne osoby. W ten sposób systematycznie można powiększać zasięg odbiorców danego albumu czy utworu.

Nie tylko promocja, ale także zarobek

Zarabianie na Spotify to główny cel osób, umieszczających tam swoje autorskie utwory. Zanim jednak się tak stanie, trzeba nauczyć się cierpliwości. Platforma oferuje bowiem pieniądze za odtwarzanie albumu lub konkretnego utworu. W pierwszym przypadku kwota jest oczywiście większa. Na duże zarobki mogą liczyć także osoby, które mają już swoje miejsce w świecie muzycznym, a ich utwory są odtwarzane przez miliony ludzi na świecie. Każdy jednak jakoś zaczynał, zanim wspiął się na upragniony szczyt. Czasem warto rozważyć podjęcie współpracy z kimś, kto uczyni promowanie muzyki bardziej skutecznym i ma doświadczenie w umieszczaniu jej na platformach streamingowych.

Korzyści płynące ze współpracy z profesjonalną firmą

Faktyczne umieszczenie utworu w sieci wymaga współpracy z dystrybutorem treści cyfrowych. Profesjonalna firma zajmie się nie tylko optymalizacją otrzymanej treści, ale także umieszczeniem jej na różnych platformach streamingowych oraz własnej muzycznej sieci. W razie jakichkolwiek problemów technicznych będziemy mieli, gdzie się zwrócić. Poza tym taka firma współpracuje także z wieloma innymi podmiotami, dzięki czemu premiera naszego utworu nie pozostanie niezauważona, a sama promocja może rozszerzyć się także na inne treści (np. banery czy posty w popularnych serwisach).

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here