Reklama w sieci to sposób początkujących przedsiębiorców na zapoznanie ludzi ze swoją ofertą oraz środek do zwiększenia sprzedaży już istniejących firm.
Spróbujmy dowiedzieć się, jaka forma promocji w sieci przynosi najlepsze efekty oraz jak łączyć różne opcje reklamy, by maksymalizować zyski.
PPC
Jednym ze środków zwiększenia sprzedaży jest generowanie ruchu na stronie sklepu internetowego. Można to uzyskać za pomocą reklamy w wyszukiwarkach typu Pay Per Click, która natychmiast daje pożądane efekty. Co ważne, płaci się za nią tylko wtedy, kiedy zostaje kliknięta przez użytkownika. Może dotyczyć banerów lub reklam tekstowych w wyszukiwarce Google. Pojawiają się ona zazwyczaj na początku listy wyszukiwania.
SEO
Doskonale sprawdza się również pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach internetowych poprzez teksty SEO, Polega to na modyfikacji treści strony pod kątem zamieszczenia na niej odpowiednich fraz. Ma to na celu poprawienie pozycji strony w internetowych wyszukiwarkach. Największa liczba wejść na stronę wynika zazwyczaj z wyszukiwania określonych słów w wyszukiwarce. To rozwiązanie potrzebuje jednak więcej czasu, by przynieść wymierne efekty.
Z tymi dwoma sposobami świetnie współgra e-mail marketing, który przyspiesza proces budowania relacji z klientem i sprzedaży.
Social Media
Facebook opanował wiele dziedzin naszego życia, nie powinien więc dziwić fakt, że chcąca zyskać rozgłos firma powinna działać na tym portalu. Nie zawsze jest to jednak rozwiązanie generujące zysk, bowiem może się zdarzyć, że nasze grupa docelowa nie posiada kont na portalu bądź zawartość profilu nie jest atrakcyjna. Social media mogą pomóc nam poznać naszych nabywców, zaprezentować swoją ofertę sprzedażową w atrakcyjny sposób, jednak musimy pamiętać, że nie są miejscem, w którym zapadają decyzje sprzedażowe.
Email marketing
O wiele lepiej sprawdza się email marketing, z tego powodu, że przychodzący na skrzynkę email o wiele bardziej zapada w pamięć odbiorców, niż wyświetlający się przez chwilę na Facebookowej tablicy post. Badania wykazują, że każdy zainwestowany w tę formę reklamy dolar zwraca się nawet czterdziestokrotnie.
Aby osiągnąć sukces w marketingu internetowym, należy wytrwale szukać najbardziej efektywnej dla nas formy reklamy, testować połączenia różnych metod i sprawdzać, jaki wpływ mają na sprzedaż naszych produktów.