Coraz więcej użytkowników korzysta z wygody, jaką dają zakupy online. Szacuje się, że w 2014 roku wartość handlu online wyniosła około 30 mld. Chyba żaden przedsiębiorca nie wątpi, że w takiej sytuacji warto jest inwestować w reklamę, która pozwoli zgarnąć chociaż ułamek tej sumy.
Dla każdej formy sprzedaży, czy to tradycyjnej, czy internetowej, skuteczną formą reklamy jest emarketing. Pozwala on generować sprzedaż, podtrzymując kontakt ze stałymi klientami i pozyskując nowych.
Gromadzenie bazy
Pozyskanie nowego klienta nastręcza o wiele więcej trudności, niż nakłonienie do ponownego zakupu tego, który już u nas był. Dlatego tak ważne jest dbanie o relację z już pozyskanymi klientami. Email marketing jest idealny do tego celu. Warto pamiętać, że nawet kiedy dysponujemy adresem email, musimy posiadać zgodę klienta na jego wykorzystanie.
Testowanie wariantów
Ważne w email marketingu jest to, że dopiero po przetestowaniu kilku wariantów mamy szansę się dowiedzieć, jaki rodzaj korespondencji najlepiej oddziałuje na naszych klientów i generuje ruch na stronie sklepu. Metodą prób i błędów znajdziemy najlepszy dla nas sposób komunikacji, który będzie charakteryzował się najwyższym współczynnikiem otwartych maili. To właśnie możliwość interwencji i korekty reklamy w każdym jej momencie jest największą zaletą email marketingu.
Personalizacja wiadomości
Klient chętniej kliknie i przeczyta nasze wiadomości, jeśli będzie przekonany, że są adresowane tylko dla niego. Personalizacja służy właśnie temu. Może ograniczać się do wstawienia imion w kluczowe miejsca maila, może też przybrać znacznie bardziej rozwiniętą formę. Osobisty charakter korespondencji potrafi podnieść efektywność kampanii reklamowej o nawet kilkadziesiąt procent!
Podsumowując, email marketing w przypadku sprzedaży internetowej ma o wiele większą skuteczność, niż w przypadku tradycyjnego handlu. Nie jest pewne, czy klient, poinformowany o ofercie, podejmie wysiłek zakupu produktu w najbliższym sklepie stacjonarnym. Zakup w e-sklepie nie jest zaś dla niego żadnym wysiłkiem i może zostać dokonany zaraz po odebraniu maila.