Innowacyjne modele biznesowe

Prowadząc przedsiębiorstwo, liczymy na to, że prędzej czy później nasz biznes zacznie generować upragnione zyski. Modele sprzedaży zaczęły się jednak w ostatnim czasie mocno zmieniać, proponując całkiem nowe rozwiązania. Dziś wiele biznesów przeniosło się do Internetu a skoro już o wirtualnej przestrzeni mowa, to właśnie stamtąd wyszedł nowy model biznesowy – firmy subskrypcyjne…

Na czym polega subskrypcja?

Obecnie mamy możliwość nabycia rzeczy czy usług w różny sposób – poprzez ich zakup, leasing, wypożyczenie na dłuższy czy krótszy czas, a także w formie abonamentu. To właśnie ta ostatnia forma jest związana z subskrypcją, która staje się coraz rozsądniejszym rozwiązaniem. Na czym polega subskrypcja? Każdy chyba miał do czynienia albo przynajmniej słyszał o abonamencie na Netflixie, Playerze czy Legimi. Okazuje się jednak, że w taki sposób można nabyć praktycznie wszystko także rzeczy fizyczne. Ubrania, rośliny, książki, zabawki, jedzenie i wiele, wiele innych. Modele subskrypcyjne ciągle się poszerzają z korzyścią zarówno dla firm, jak i ich klientów…

Model biznesowy oparty na subskrypcji

Oferując produkty w abonamencie, możemy dotrzeć do szerszego grona odbiorców, dla których subskrybowanie danych usług czy rzeczy zwyczajnie się opłaca. Patrząc na przykład platform streamingowych – każdorazowe kupowanie płyty, gdy tylko ma się ochotę obejrzeć jakiś film czy posłuchać muzyki, kosztuje więcej, niż miesięczna subskrypcja. To także spora oszczędność miejsca bez sterty walających się rzeczy. Co ciekawe popularne pudełka niespodzianki tzw. boxy, w których mogą znajdować się słodycze, jedzenie dla zwierząt czym kosmetyki bardzo dobrze przyjęły się w naszym kraju. Określając własne preferencje, klienci w ten sposób otrzymują pudełko, którego zawartość jest im znana dopiero po rozpakowaniu. W ten sposób otrzymują coś, co może im się przydać w bardzo atrakcyjnej formie i cenie.

Czy subskrypcja sprawdzi się w przypadku każdej działalności?

Obecnie subskrybować można praktycznie wszystko od jedzenia po kwiaty, a nawet samochód. Innowacyjne modele biznesowe oparte na subskrypcji to szansa na przewidywalny i stały dochód, a także lojalnych klientów, którzy zostaną z nami na dłużej. Tym sposobem szybciej też znajdziemy niezapełnioną jeszcze niszę. W tradycyjnym modelu sprzedaży trudno jest się przebić, gdy tysiąc firm z rzędu oferuje te same fasony bluzek, równie duży wysiłek trzeba włożyć w to, żeby znaleźć coś, czego nie sprzedaje jeszcze ktoś inny.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here