Podstawą większości działań marketingowych jest content marketing. Zmienił on nie tylko sposób postrzegania marketingu, lecz także public relations. Wiele podmiotów promujących produkty łączy PR z marketingiem i uważa ten duet za najlepsze rozwiązanie. Czy faktycznie tak jest?

Domy mediowe takie jak codemedia.pl dostrzegają, że sam marketing już niewiele zdziała w promowaniu produktów. Szczególnie te podmioty, które powstały po rewolucji cyfrowej, szukają nowatorskich rozwiązań i połączeń, których celem jest jak najszybsze dotarcie do klienta i wywarcie na nim pozytywnego wrażenia odnośnie danego produktu. Nie należy public relations rozpatrywać jako gałęzi marketingu, ale jako naturalne wsparcie realizowanych działań.

Content marketing łączy PR i marketing

Dzięki temu, że dom mediowy zdecyduje się na content marketing w promowaniu produktu, będzie w stanie skutecznie połączyć działania PR-owe i marketingowe. Jak to możliwe? Chodzi tu głównie o wymianę narzędzi, jakimi te dwa obszary dysponują. Pozwoli to na stworzenie przekazu angażującego, atrakcyjnego i takiego, który przełoży się na zyski dla danej marki. Niektórzy specjaliści idą nawet o krok dalej i uważają content marketing za synonim PR, tylko w odmianie bardziej skierowanej na strategie marketingowe. Obecnie PR-owcom przypisuje się umiejętność budowania pozytywnego wizerunku wśród klientów, zarówno jeżeli chodzi o produkty, jak i zwiększanie u klienta lojalności i świadomości. Ich działania mają także na celu polepszenie pozycji produktu na rynku, co w konsekwencji przyczynia się do zwiększenia wyników sprzedaży.

Połączenie strategii

Tak naprawdę wszystkie działania podejmowane obecnie przez domy mediowe polegają na łączeniu treści reklamowych, marketingowych i wizerunkowych. Pozwala to na stworzenie solidnej strategii komunikacyjnej mogącej dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Każdy profesjonalny PR-owiec, któremu uda się stworzyć unikalny komunikat, będzie potrzebował jedynie wsparcia marketingowego, które polega na wybraniu dogodnej sieci dystrybucji, aby trafić z przekazem do konkretnej grupy docelowej. Tak konstruowane przez nowoczesne domy mediowe działania są w stanie przynieść spodziewane rezultaty dla klientów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here