Zasada mówi, że im więcej danych o odbiorcach zbierzemy, tym dla dla nas lepiej. Pozwoli nam dopasować treść mailingów do ich potrzeb zainteresowań. Wiadomo, że potencjalnych klientów o wiele bardziej interesują wiadomości pozornie zredagowane bezpośrednio dla nich. Personalizacje jest więc prostym krokiem do zwiększenia efektywności reklamy. Błędem jest wysyłanie wiadomości o tej samej treści do wszystkich odbiorców.
Błędem są formularze danych zawierające ponad siedem pól do wypełnienia. Okazuje się, że odrzuca je aż 92 % odbiorców. Warto więc skupić się na pozyskaniu najważniejszych danych, takich jak adres mailowy i imię. Mając adres, wiemy gdzie wysłać wiadomość, a posiadanie imię pozwala nam ją spersonalizować.
Sposoby pozyskiwania adresów email:
– własna strona www – to pierwsze miejsce do budowania listy odbiorców. Warto na niej umieścić formularz zapisu do newslettera, który wypełnia osoba chcąca dołączyć do listy odbiorców. Ważne, by był doskonale widoczny w każdym miejscu na witrynie www.
Doskonale sprawdza się także formularz zachęcający do zapisu, który będzie wyświetlał się nowym gościom podczas pierwszej wizyty na stronie.
-wykorzystanie komunikacji z klientem – warto zamieścić formułkę o możliwości zapisania się do listy odbiorców w wysyłanych do klienta mailach informujących na przykład o statusie jego zamówienia.
-social media – tutaj dane można zbierać na dwa sposoby. Pierwszym jest wykorzystanie specjalnej aplikacji zbierającej zapisy do newslettera, drugim organizacja konkursów. W ich regulaminie powinny znaleźć się odpowiednie zgody dotyczące przetwarzania danych marketingowych.
Zawsze warto pamiętać o tym, by oprócz zgody na przetwarzanie danych osobowych, pozyskać także zgodę na wysyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną. Dlatego w formularzu zapisu do newslettera warto zamieścić odpowiednią formułkę.
Musimy również pamiętać, że każdy odbiorca musi mieć możliwość wypisania się z listy w każdym momencie. Takie są wymogi prawne. Dobrym pomysłem jest zbieranie informacji o powodach takich rezygnacji, co umożliwi nam zapobieganie takim sytuacjom w przyszłości.